Nove čizme za Vašeg ljubimca

 

Sa hladnijim danima, dolazi i neophodno “obuvanje” vozila u nove zimske gume. Ukoliko su stare gume i dalje u dobrom stanju, naravno nećete kupiti nove. Međutim šta to znači da su stare gume u dobrom stanju? Koja je minimalna dozvoljena debljina šare? Zašto ne smete voziti zimi na letnjim gumama iako je na njima šara odlična? Saznajte ispod

zimske gume cena beograd

Šta je dobra zimska guma?

 

Za zimske gume se može reći da su u dobrom stanju ukoliko je debljina šare veća od 4mm. Dubina šare je veoma bitna jer poboljšava trakciju sa podlogom u vlažnim i mokrim uslovima, kao i po samom snegu. Sprečava mogućnost proklizavanja. Imaćete bolju kontrolu nad automobilom. Smanjuje se verovatnoća za neželjenim ponašanjem auta u vožnji.

DOT oznaka

 

DOT je oznaka kojom se utvrđuje koliko je guma stara. Označava se u 4 cifre i predstavlja nedelju i godinu proizvodnje. Npr: 1118 znači da je guma napustila proizvodnu liniju u 11. nedelji 2018. godine. Svaki materijal vremenom gubi svoja svojstva, te je bitno obratiti pažnju na ovu oznaku.

“Prodaću auto na proleće, ne trebaju mi nove gume”

 

Najčešći izgovor vozača je krivac za mnoge saobraćajne nesreće. Ukoliko vozite automobil sa lošim gumama, povećavate mogućnost nastanka nesreće. Jedini kontakt vozila sa podlogom su točkovi! Nemojte štedeti na gumama i kočnicama. Lako je napraviti auto da ide brzo, ugraditi veću turbinu, dizne i mapirati motor. Nauka je zaustaviti isti taj auto. Pouzdan i bezbedan automobil je onaj nad kojim vozač ima potpunu kontrolu u svakom trenutku.

Letnje gume zimi

 

Letnje i zimske gume se prave od različitih vrsta gume. Letnje su predviđene za toplije uslove i bolje se ponašaju na putu. Dok su zimske ipak za onaj hladniji deo godine. Letnje gume su namenjene suvim danima kao i kiši u toplijim uslovima. Zimske ipak bolje prijanjaju za podlogu po poledici i snegu. Vožnjom letnjih guma zimi rizikujete na svojoj bezbednosti, kao i na bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.

M+S gume

 

Velika je zabluda da su svake M+S gume istovremeno i zimske. Da bi M+S guma mogla da se koristi i zimi mora da ima oznaku pahuljice () i poželjno je da piše ALL SEASONS ili 4SEASON. Sama M+S oznaka ne znači da je guma namenjena za sve sezone, to je samo marketinški trik koji proizvođači koriste pa na to obratite pažnju pri kupovini novih pneumatika.

Međutim, M+S gume nisu uvek najbolje rešenje. Saglasni smo da je zgodno izbeći promenu guma na jesen i proleće i proći pored dok mnogi čekaju redove kod vulkanizera. Ovaj tip guma nema pune sposobnosti ni leti ni zimi. Napravljen je kompromis. One su znatno bučnije pri vožnji na većim brzinama (npr. auto-put), takođe nemaju najbolju upravljivost. Pak, ako ste prosečan vozač, ne vozite brzo i koristite porodični auto, ovo je sasvim fino rešenje.

Pritisak u gumama

 

Redovno proveravajte pritisak pneumatika. Najbolje je proveru obaviti u toku vožnje, ne na samom početku jer hladne i zagrejane gume nemaju isti pritisak. Vazduh se pri toploti širi, te je najbitnije da taj pritisak bude odgovarajući. Svako vozilo ima propisan pritisak u odnosu na veličinu guma. Potražite nalepnicu koja to sugeriše. Najčešće se nalazi na poklopcu rezervoara, a na određenim modelima je u predelu kedera kod vozačevih vrata. Redovno održavajte vozilo i odradite kalibraciju senzora pritiska u gumama nakon promene pneumatika. KONTAKTIRAJTE NAS kako bismo odradili neophodna prolagođavanja i više nećete imati dosadnu lampicu na bord kompjuteru!

zimske gume cena 2020

Uporedni test M+S i zimskih guma u pravim uslovima

0